- Denne avtalen regulerer partenes rettigheter og plikter vedrørende bruk og vedlikehold av Triolink AS sin programvare.
- Triolink AS har eiendomsretten til programvaren.
Full innbetaling av angitt pris og vedlikeholdsavgift gir brukere:
- Bruksrett på programvaren som er levert
- Nye versjoner og oppdatering av prislister.
- Fri support de første 2 måneder.
- Hvis problemet skyldes feil i Triolink programvare yter Triolink AS fri support. Ordinær support vil bli fakturert etter gjeldende timesats.
- Triolink A/S vil:
a) Oppdatere programvaren når dette er nødvendig som følge av endringer i lover og offentlige forskrifter.
b) Levere nye versjoner av programvaren når slike frigis.
c) Tiltak etter pkt. a-b ovenfor gjennomføres på den måte som Triolink AS til enhver tid bestemmer.
- Triolink AS kan også, mot særskilt betaling og i henhold til særskilt avtale, foreta individuelle tilpasninger, modifikasjoner og endringer i programvaren når Triolink AS anser slikt som hensiktsmessig.
- Kunden skal melde programfeil, herunder de nærmere omstendighetene rundt feilen, til Triolink AS så snart feilen er oppdaget.
- Vedlikeholdsavgiften kan reguleres en gang i året i henhold til Statistisk Sentralbyrås levekostnadsindeks.
- Betaling av vedlikeholdsavgift skjer forskuddsvis for ett halvt år av gangen mot faktura. Alle fakturaer fra Triolink AS vedrørende vedlikehold av programvare forfaller 10 dager fra fakturadato.
- Denne avtale trer i kraft ved godkjenning av vilkår. Hver av partene har rett til å si opp avtalen med 6 måneders skriftlig varsel med mindre annet er skriftlig avtalt. Skriftlig varsel kan gis via elektronisk kommunikasjon (herunder e-post).
- En part kan heve avtalen med øyeblikkelig virkning dersom den annen gjør seg skyldig i vesentlig mislighold.
- Triolink AS er ikke ansvarlig for tap, beskadigelse, tilintetgjøring e.l. av data, programmer, systemer o.l. Videre er Triolink AS ikke ansvarlig for direkte eller indirekte økonomiske tap bedriften eller tredjeperson måtte lide som følge av feil eller mangler vedr. data, programmer, systemer o.l.
- Triolink AS kan ikke påføres ansvar for noe som kan tilbakeføres til forhold hos kunden eller som kunden har risikoen for.